Startuj z nami!

Prezentacja Mapa okolicy W pobliżu
Grota
Rosolin, 38-709 Rosolin

Grota w Rosolinie jest miejscem, które będąc w okolicy odwiedzić warto, zwłaszcza, że nie znajduje się w jakimś specjalnie odludnym miejscu i spacer do niej nie zajmuje zbyt wiele czasu. Aby się tu dostać, należy skręcić w Polanie w drogę z płyt betonowych tuż przy moście nad potokiem Czarny - na skrzyżowaniu niewielka kapliczka.

Mijamy kilka zabudowań po prawej stronie i lekko pod górę skręcamy wraz z drogą w lewo, a po chwili w prawo. Po 100 metrach zostawiamy ostatnie zabudowanie Polany (po lewej) i zagłębiamy się w niewielki lasek. Gdy z lewej strony wyłonią się rozległe łąki, dotrzemy do brodu na potoku - przekraczamy go. Kilkaset metrów dalej kolejny bród. Tuż za nim skręcamy w prawo i błotnistą dróżką, a po chwili ścieżką wzdłuż potoku, idziemy ok. 200 metrów. Teren ogrodzony pastuchami (pod napięciem), po lewej niewielki szałas.

Dochodzimy do miejsca, gdzie droga polna schodzi do potoku i po raz kolejny przekraczamy go. Teraz w lewo ścieżką znowu wzdłuż potoku, przez niezbyt gęste zarośla. Po 50m z prawej dość ciekawa skałka. Jeszcze kolejnych kilkadziesiąt metrów i docieramy do zakola potoku, gdzie naszym oczom ukazuje się imponująca skała z ulokowaną u jej podnóża grotą. Można oczywiście tę trasę pokonać idąc cały czas potokiem - od drugiego brodu włącznie.

Znacznie większe wrażenie niż sama grota, robi skała u której podnóża woda ją "wyrzeźbiła". Smukła, bardzo wysoka (jak na bieszczadzkie warunki), zaokrąglona - trudno spotkać podobną na tym terenie. Na samej górze, sporej wielkości drzewa zdają się za chwilę spaść nam na głowę. Po prawej stronie jaskini niewielka ścieżka, którą można wyjść na górę. Znajduje się tam droga polna, którą można wyjść na teren dawnej wsi i wrócić na początek trasy.

Turyści zmotoryzowani mogą podjechać samochodem do pierwszego brodu. Dalej samochód osobowy nie przejedzie, brody są głębokie, płyty załamane - musiałaby być długotrwała susza, aby dało się przejechać. Do groty w Rosolinie prowadzi nowa ścieżka.
Ten obiekt należy do następujących kategorii: